Djurmisshandel

Kollade nyss på det här klippet om djurmisshandel, det är ju i och för sig ingen nyhet att folk misshandlar djur men naiv som man är inser man nog inte hur fruktansvärt brutalt äckligt det är för än man har sett det, antingen live eller som här en liten film. Det som fick min mage att verkligen vända sig var att man ser att djuren lever när dom för hand drar av pälsen från deras kroppar, man undrar ju vilken typ av människa som gör dessa jobb...

Jag vet att det skrivs väldigt mycket om just det här ämnet och att det förmodligen är ganska tråkigt att läsa det här blogginlägget just därför. Men jag skriver för att visa att jag sätter mig emot allt som har med djurmisshandel att göra.

Enligt WSPA (World Society for the Protection of Animals) så finns det en lag i Europa mot sånt här , men ingen global lag vilket jag tycker är helt sjukt. visserligen så har WSPA lagt fram förslag till FN att den här lagen som finns i Europa ska gälla över hela världen - och det är väl kanske ett steg frammåt, men det är ju som sagt ingen nyhet att detta vidriga djurplågeri pågår och det har inte hänt något än så det känns inte precis som att FN prioriterar detta...

Och vafan... det är ju bara djur! vi människor klarar oss ju. Varför bry sig då?

Innerst inne måste det ju vara så vi tycker eftersom vi fortsätter köpa pälsar i alla möjliga former... Okej riktigt så illa kanske det inte är, dom där pälsarna är ju trots allt så pass dyra att inte alla har råd med dem. 

Något som är lite förvånasvärt är att rikemansmärkena Gucci, Dior, Chanel osv. fortsätteratt göra mode utav pälsar. 
Vore det inte rätt häftigt och krascha en sån där modevisning med att spela upp typ en sån där film... undra vad alla i publiken skulle göra? undra ifall det över huvud taget skulle ge någon effekt? Hehe, det är nog något jag ska skriva upp på min "att-göra-lista" i framtiden.

Nog om djurplågeri. Jag tror inte att jag kom till någon bra poäng...

Som en liten sån här fotnot kan jag ju meddela att jag är rätt rolig ibland, på ett rätt dum-roligt sätt.
Mina nycklar försvann igår, jag hade inte den blekaste om var dom var. (Älskling fick genomlida några jobbiga samtal om hur jag kunde tappa nycklarna, det har ju liksom aldrig hänt någonsin!) Hur som helst imorse när jag skulle till skåpet och lämna jackan satt Nettan där. 
- Där är du ju. Här är dina nycklar.
- Oh najs! vart hittade du dom?
- Du glömde dom i låset här i skåpet.

Hehe... Japp. That's me :) En aning virrig, men ack så charmig. Fråga Jana :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback